Na zaproszenie Szkół Średnich nasi wykładowcy chętnie przeprowadzą zajęcia zdalne.
Zainteresowane Szkoły prosimy o zgłoszenia na: [email protected]
- Najnowsze trendy w marketingu
Temat traktuje o najnowszych trendach marketingowych. Konsumencki patriotyzm, personalizacja przekazów reklamowych i mediowych, retargeting – to tylko wybrane trendy rynkowe w zachowaniach współczesnych konsumentów. Marketing jako filozofia działania na rynku wciąż ewoluuje, zmienia się, kształtując dzisiejszego konsumenta, czyli prosumenta – świadomego, odpowiedzialnego, zaangażowanego konsumenta, współtworzącego ofertę rynkową.
Czas: 45 min.
Wersja: polskojęzyczna
- Jak dotrzeć do współczesnego pacjenta-klienta? Działania marketingowe podmiotów medycznych
Współczesny pacjent traktowany jest jako klient poszukujący oferty zdrowotnej najlepiej spełniającej jego oczekiwania. W jaki sposób podmioty lecznicze mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom pacjentów? Jak skutecznie dotrzeć do konsumentów usług medycznych? Jakie instrumenty marketingowe mogą okazać się przydatne w komunikacji z odbiorcami placówek medycznych? Pandemia COVID-19 znacznie przyspieszyła cyfryzację usług medycznych, co przełożyło się na dynamiczny rozwój różnych platform i narzędzi e-zdrowia. Na wykładzie poznasz najnowsze rozwiązania techniczno-technologiczne w zakresie mobilnego zdrowia, jak również dowiesz się, w jaki sposób podmioty medyczne wykorzystują instrumentarium marketingowe w komunikacji z pacjentem.
Czas: 45 min.
Wersja: polskojęzyczna
- Grywalizacja jako narzędzie zarządzania zaangażowaniem konsumenta
Mnóstwo osób na całym świecie jest graczami, rywalizują ze sobą w wirtualnym świecie, zbierając punkty, odznaki, sprawności za wykonanie pewnych zadań. Taki sposób rywalizacji przeniesiony na grunt realnego świata jest istotą grywalizacji – taktyki marketingowej przyszłości. Grywalizacja oznacza angażowanie ludzi w realnym świecie do różnych zadań, wykorzystując mechanikę gier. Poprzez elementy growe modyfikuje się zachowania ludzi w sytuacjach niebędących grami. W ten sposób zarządza się zaangażowaniem konsumentów.
Czas: 45 min.
Wersja: polskojęzyczna
- Cykl życia produktu na rynku
Każdy produkt na rynku ma określony cykl życia. Może on trwać kilka miesięcy lub… lat. Przebieg krzywej cyklu życia jest procesem dynamicznym i zależy od wielu czynników. Na współczesnych rynkach cykle życia produktów są coraz krótsze. W Polsce wraz ze zmianą konsumenta zmienił się cykl życia produktu. Obecnie ogromnym wyzwaniem dla producentów jest przedłużanie cyklu życia produktu w kontekście wzrostu świadomości konsumenckiej.
Czas: 45 min.
Wersja: polskojęzyczna
Prowadząca: dr Iwona Czerska
– absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Politechniki Wrocławskiej. Adiunkt w Katedrze Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autorka publikacji naukowych z zakresu ochrony zdrowia, badań marketingowych, statystyki, ekonometrii. Opiekun naukowy organizacji studenckiej Enactus UE Wrocław przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Członek Zarządu, współwłaściciel oraz Specjalista ds. Informacji i Komunikacji Medycznej w Ośrodku Psychiatryczno–Psychologicznym „METIS” Sp. z o.o. w Legnicy.
- Personal branding w Internecie, czyli jak budować swój wizerunek w sieci?
Dla skutecznego rozwoju kariery zawodowej w biznesie, kluczowe znaczenie ma tzw. personal branding, czyli świadome i konsekwentne kształtowanie swojej marki osobistej. Medium, które współcześnie ułatwia budowanie swojego pozytywnego wizerunku, jest Internet. Jednak jest on jednocześnie miejscem, gdzie łatwo stracić reputację. Uczestnicy warsztatu, na podstawie praktycznych ćwiczeń, dowiedzą się, jak, już w młodym wieku, mogą kształtować swój pozytywny wizerunek w sieci.
Czas: 45 min.
Wersje: polskojęzyczna, anglojęzyczna
Prowadząca: dr Joanna Macalik
– laureatka programu „Młodzi naukowcy” 2018, asystent w Katedrze Zarządzania Marketingowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Naukowo zajmuje się komunikacją marketingową oraz kreowaniem wizerunku, a także działalnością marketingową instytucji kultury, w tym w szczególności muzeów. Jest praktykiem public relations – posiada kilkuletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach dziennikarza, specjalisty ds. PR oraz rzecznika prasowego. Jest doradcą w zakresie kreowania wizerunku, wprowadzania produktów i usług na rynek oraz marketingu internetowego (w tym w social media). Jest autorką anglo- i polskojęzycznych publikacji naukowych dot. m.in. zintegrowanej komunikacji marketingowej, CSR oraz identyfikacji wizualnej. Jest również historykiem sztuki.
- Czym tak naprawdę jest zarządzanie? Czyli zadania współczesnego menedżera
Zajęcia przewidują omówienie podstawowych funkcji zarządzania wraz z podaniem przykładów narzędzi do ich realizacji, wspólne tworzenie harmonogramów prac oraz określenie zasobów niezbędnych do realizacji zadań, wskazanie metod i narzędzi motywowania jego wykonawców, a także wskaźników kontrolnych.
Czas: 45 min.
Wersje: polskojęzyczna, anglojęzyczna
Prowadzący: mgr Krystian Olek
– doktorant w Katedrze Teorii Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz pracowniki studium przedsiębiorczości na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. W swojej pracy naukowej uwagę skupia na działalności młodych i innowacyjnych firm – start-upów. Prowadzi badania naukowe w Europie oraz USA dotyczące zarządzania start-upami oraz szeroko rozumianej przedsiębiorczości. Poza działalnością naukową prowadzi swoją firmę, w której doradza przedsiębiorcom, skąd pozyskać pieniądze na rozwój ich działalności. Ponadto prowadzi szkolenia dla organizacji prywatnych i samorządowych. Miłośnik muzyki jazzowej.
- Czy sztuczna inteligencja i roboty zabiorą nam pracę?
Rosnąca rola sztucznej inteligencji oraz robotów we współczesnym świecie zasadniczo zmodyfikuje reguły gry na rynku pracy. Zmieni rodzaj dostępnej pracy i wymagane w tej pracy kompetencje, zlikwiduje miliony miejsc pracy w skali światowej, ale i stworzy nowe miejsca pracy. Różne raporty mówią, że połowa dzieci uczęszczających dzisiaj do szkół podstawowych, będzie pracowała w zwodach, które jeszcze nie istnieją.
Wybitna polska badaczka Maria Skłodowska-Curie mawiała, że “Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć”. Trzymając się tej maksymy w trakcie wykładu podejmiemy próbę wyjaśnienia w jakich kierunkach ewoluuje współczesny rynek pracy. W tym celu poszukamy odpowiedzi na takie pytania, jak: Co charakteryzuje współczesną automatyzację? Które zawody i stanowiska pracy będą zagrożone masową automatyzacją w pierwszej kolejności? Jakie nowe miejsca pracy będzie generować sztuczna inteligencja? Jakie umiejętności zyskują na znaczeniu w dobie transformacji cyfrowej? Wreszcie odniesiemy się do kwestii współpracy człowieka z maszyną w kontekście zintegrowanych zespołów.
Czas: 45 min.
Wersje: polskojęzyczna, anglojęzyczna
Prowadząca: mgr Katarzyna Liwarska-Fulczyk
– absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim oraz Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Przez ten ostatni została wyróżniona dyplomem uznania dla najlepszej absolwentki studiów drugiego stopnia Wydziału Nauk Ekonomicznych w roku akademickim 2017/2018. Obecnie doktorantka na wrocławskim Uniwersytecie Ekonomicznym. Stypendystka programu PROM, w ramach którego odbyła wizytę studyjną na Uniwersytecie w Karolinie Północnej (USA). Główny obszar zainteresowań badawczo-naukowych to zastosowanie metod i technik sztucznej inteligencji w procesach zarządzania, ludzie i maszyny jako zintegrowane zespoły oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw. Jest wieloletnim przedsiębiorcą. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w przedmiocie szkoleń oraz internacjonalizacji biznesu. Od kilku lat jest konsultantem w zakresie komercjalizacji technologii. Na co dzień współpracuje z polskimi i międzynarodowymi organizacjami gospodarczymi. Pasjonatka nowych technologii, teatru oraz gór.