Studia na kierunku E-biznes zapewniają wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia biznesu w Internecie, w szczególności założenia firmy/start-upu lub pracy w sklepach internetowych lub innych przedsięwzięciach e-commerce (czyli na platformach sprzedażowych typu Allegro.pl), prowadzenia szerokiego zakresu działań e-marketingu (w mediach społecznościowych, w wyszukiwarkach internetowych, content marketing, wideo marketing, influencer marketing itp.), działalności w różnego rodzaju serwisach internetowych (portale, wortale, porównywarki cenowe, blogi, serwisy ogłoszeniowe, itp.). Zajęcia prowadzone są przez doświadczoną kadrę, zarówno akademicką, jak i praktyków e-biznesu.
Ambasadorem kierunku E-biznes jest MODIVO S.A., platforma e-commerce sprzedająca odzież, obuwie i dodatki na 20 rynkach Europy.
Menedżer kierunku:
dr hab. Mirosław Moroz, prof. UEW,
Kontakt
Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa
bud. B, pok. 204
Rekrutacja obywateli polskich ze świadectwami lub dyplomami uzyskanymi za granicą:
Rekrutacja obywateli polskich ze świadectwami lub dyplomami uzyskanymi za granicą:
Senat Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu wyraża zgodę na przyznanie uprawnień laureatom i finalistom olimpiad przedmiotowych przy ubieganiu się o przyjęcie na studia w latach 2019-2022 według konkretnych zasad.
Sprawdź:
Kierunek E-biznes umożliwi Ci rozwój kompetencji cyfrowych, dostarczy wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania decyzji, użytkowania szerokiego spektrum oprogramowania biznesowego, cyberbezpieczeństwa, założenia innowacyjnego biznesu (start-up), zarządzania projektem, analityki internetowej i wielu innych.
Zobacz film i dowiedz się więcej o kierunku E-biznes.
Perspektywy zawodowe
- Założyciel biznesu internetowego/start-upu
- Menedżer e-commerce
- Specjalista ds. e-commerce
- Specjalista ds. obsługi klienta w sklepie internetowym
- Menedżer e-marketingu
- Specjalista ds. marketingu internetowego
- Specjalista ds. social media
Specjalności
E-commerce
Specjalność realizowana w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Wybierając tę specjalność, pozyskasz wiedzę i umiejętności stosowania oprogramowania biznesowego oraz metod zarządzania w procesie uruchamiania, prowadzenia oraz modyfikacji przedsięwzięć handlu internetowego. W ramach specjalności zaplanowano zajęcia praktyczne obejmujące tematykę m.in. prowadzenia sklepu internetowego, handel na platformach sprzedażowych, obsługi klienta, instrumentów konkurowania.
E-marketing
Specjalność realizowana w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Wybierając tę specjalność pozyskasz wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia, optymalizacji i rozliczania kampanii marketingowych prowadzonych w środowisku online (social media, Google Ads, display marketing, wideo marketing). W ramach specjalności zaplanowano zajęcia praktyczne obejmujące tematykę m.in. web design, pozyskiwanie kontaktów sprzedażowych (lead generation), pozycjonowanie w Internecie (SEO/SEM) czy sztucznej inteligencji w marketingu.