Nauka na kierunku Logistyka i marketing pozwala poznawać mechanizmy wpływu decyzji logistycznych i marketingowych na rozwój współczesnych organizacji funkcjonujących w dynamicznym otoczeniu uwarunkowanym między innymi takimi zjawiskami jak: Przemysł 4.0, globalne łańcuchy dostaw, cyfryzacja i robotyzacja, globalne kryzysy, media społecznościowe, e-marketing czy rynek e-commerce. Kierunek ma charakter aplikacyjny i ukierunkowany jest na kształcenie menedżerów z zakresu logistyki i marketingu dla przedsiębiorstw, a także pracowników i konsultantów dla jednostek sektora publicznego i organizacji pozarządowych. Uzyskana wiedza, nabyte umiejętności i wykształcone kompetencje pozwalają również na podjęcie własnej działalności gospodarczej. Zajęcia na kierunku mają w dużej mierze praktyczny charakter oparty na symulacjach, studiach przypadków, wizytach studyjnych, grach strategicznych oraz narzędziach informatycznych, będących wsparciem w codziennej pracy menadżera z zakresu logistyki i marketingu.
Menedżer kierunku:
Kontakt
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Adiunkt
bud. H, pok. 14
Rekrutacja obywateli polskich ze świadectwami lub dyplomami uzyskanymi za granicą:
Rekrutacja obywateli polskich ze świadectwami lub dyplomami uzyskanymi za granicą:
Senat Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu wyraża zgodę na przyznanie uprawnień laureatom i finalistom olimpiad przedmiotowych przy ubieganiu się o przyjęcie na studia w latach 2019-2022 według konkretnych zasad.
Sprawdź:
Perspektywy zawodowe
- specjalista ds. dystrybucji, zaopatrzenia, magazynowania, transportu,
- specjalista ds. promocji, reklamy, public relations,
- specjalista ds. obsługi klienta,
- specjalista ds. badań rynku,
- koordynator dostaw,
- menedżer logistyki i łańcucha dostaw,
- menadżer sprzedaży i marketingu
Moduły kształcenia
E-marketing
Moduł ukierunkowany i pozwalający zrozumieć współczesne mechanizmy marketingu internetowego oraz ich wpływ na decyzje podmiotów gospodarczych. W ramach zaplanowanych przedmiotów studenci poznają m.in. najnowsze rozwiązania z zakresu internetowych narzędzi marketingowych oraz social commerce.
Logistyka 4.0
Moduł ukierunkowany na prezentację najnowszych rozwiązań i technologii logistycznych powiązanych z rozwijającą się koncepcją przemysłu 4.0. W ramach zaplanowanych przedmiotów studenci zostaną również zapoznani z systemami informatycznymi wspomagającymi decyzje logistyczne oraz będą uczestniczyć w logistycznych grach symulacyjnych.
Logistyka w nietypowych zastosowaniach
Moduł prezentujący atypowe obszary związane z podejmowaniem decyzji logistycznych. W ramach przedmiotów zaprezentowane zostaną tematy dotyczące logistyki humanitarnej, logistyki w gospodarce cyrkularnej, logistyki w przestrzeni kosmicznej czy logistyki eventów turystycznych, sportowych i kulturalnych.
Psycho-społeczne aspekty logistyki i marketingu
Moduł, którego treści koncentrują się na miękkich aspektach zarządzania, ukierunkowanych na psychologiczne i społeczne czynniki podejmowania decyzji logistyczno-marketingowych przez jednostki i zespoły ludzkie.
Zarządzanie logistyczno-marketingowe w warunkach kryzysowych
Moduł wpisujący się swoją tematyką w nasilające się w ostatnich latach sytuacje kryzysowe wywoływane różnego rodzaju czynnikami, zarówno w skali mikro, jak i makro. W ramach przedmiotów zaplanowanych w module przekazane zostaną treści ukierunkowane na prezentację roli decyzji logistyczno-marketingowych w procesach identyfikacji i minimalizacji ryzyk związanych z występującymi kryzysami.
Zarządzanie produktem
Moduł, którego podstawą jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania innowacyjnego produktu, wraz ze wsparciem tego procesu zagadnieniami brandingu, merchandisingu czy marketingu sektorowego.