W 2024 roku Polska Komisja Akredytacyjna oceniając jakość kształcenia, przyznała kierunkowi Zarządzanie (studia I i II stopnia) Certyfikat Doskonałości Kształcenia w kategorii Partner dla rozwoju – doskonałość we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Więcej informacji: TUTAJ
Studia na kierunku Zarządzanie przygotowują do wyzwań biznesowych i umożliwiają zdobycie kluczowej wiedzy i umiejętności potrzebnych przyszłym liderom i przedsiębiorcom. To efekt ścisłej współpracy pomiędzy teorią a praktyką, zanurzonej w realiach biznesowych oraz wspartej doświadczeniem ekspertów. Wnikliwa analiza aktualnych trendów oraz bezpośrednia interakcja z przedstawicielami różnych sektorów gospodarki pozwala nam dostosowywać program do dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego. To tutaj odkryjecie sekrety skutecznego zarządzania i rozwijania kariery zawodowej w zmiennym i zróżnicowanym świecie biznesu. Na studiach możecie zgłębić zarządzanie zasobami ludzkimi, projektami, jakością, operacyjne, strategiczne i marketingowe aspekty, a także zagadnienia przedsiębiorczości w biznesie i analizy danych.
Na pierwszym stopniu studia trwają 6 semestrów i realizuje się je w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym (weekendowym). Oferta modułów obejmuje rozwijanie specjalizacji w obszarach: Zarządzanie procesami, Menedżer projektów, Komunikacja marketingowa, Brand Management, Biznes i start-upy, Team Leader, Zarządzanie sprzedażą, Zrównoważone zarządzanie, HR Business Partner. Dzięki ofercie wyboru trzech spośród dziewięciu modułów przedmiotów na ostatnim roku, istnieje możliwość dopasowania programu do indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
W ramach programu studiów przewidziano naukę języka angielskiego i innego języka obcego na poziomie co najmniej B2. Nie tylko ułatwia to komunikację z międzynarodowymi partnerami biznesowymi, ale również otwiera drzwi do pracy za granicą.
Menedżer kierunku:
dr inż. Letycja Sołoducho-Pelc
Kontakt
Katedra Zarządzania Strategicznego
Adiunkt, menedżer kierunku Zarządzanie, menedżer kierunku Konsulting prawny i gospodarczy, koordynator ds. ECTS, koordynator ds. Transekonomika,
bud. B pok. 111
Zastępca:
dr inż. Małgorzata Matyja
Rekrutacja obywateli polskich ze świadectwami lub dyplomami uzyskanymi za granicą:
Rekrutacja obywateli polskich ze świadectwami lub dyplomami uzyskanymi za granicą:
Senat Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu wyraża zgodę na przyznanie uprawnień laureatom i finalistom olimpiad przedmiotowych przy ubieganiu się o przyjęcie na studia w latach 2019-2022 według konkretnych zasad.
Sprawdź:
Kadra dydaktyczna składa się z doświadczonych wykładowców i praktyków zarządzania, którzy wykorzystują różnorodne interaktywne metody nauczania, takie jak analiza przypadków, projekty indywidualne i grupowe, debaty, gry oraz symulacje biznesowe. Ponadto, istnieje możliwość uzyskania dodatkowych certyfikatów, takich jak certyfikat IPMA-Student, EFQM, co wzbogaca waszą ścieżkę edukacyjną i wzmacnia wasze kwalifikacje. Zobacz film i dowiedz się więcej o kierunku Zarządzanie.
Perspektywy zawodowe
- kierownik niższego lub średniego szczebla
- specjalista w obszarze marketingu i sprzedaży, organizacji i zarządzania
- team leader
- brand manager
- menedżer i koordynator projektu lub procesu
- konsultant biznesowy IT
- przedsiębiorca
Moduły kształcenia
Biznes i start-upy
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Moduł pozwalający na zdobywanie i doskonalenie kompetencji w newralgicznych obszarach funkcjonowania biznesu: począwszy od pomysłu i kreowania modelu biznesowego, poprzez uzyskanie dofinansowania, budowanie kreatywnej strategii, koncentrując się jednocześnie na poszerzaniu kompetencji menedżerskich i innowacyjności produktów/usług. Akcentuje się w nim aktywne uczenie się i rozwój dynamicznych umiejętności (dynamic capabilities).
Brand Management
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Studenci modułu otrzymują praktyczną i nowoczesną wiedzę na temat przygotowania i wdrożenia skutecznej strategii marki oraz kontroli jej efektów. W trakcie studiów nabywają umiejętności związane z zarządzaniem marką produktową, marką korporacyjną, marką osobistą oraz portfelem marek. Realizowany program uczy Brand Managera podejmowania optymalnych decyzji służących sprawnemu funkcjonowaniu przedsiębiorstw.
HR Business Partner
Available for full-time and part-time studies.
Moduł jest adresowany dla studentów kierunku Zarządzania, którzy chcieliby zdobyć wiedzę i umiejętności z zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), ze szczególnym uwzględnieniem metod i technik negocjacji, rozwoju pracowników, jak również narzędzi doboru pracowników do organizacji oraz psychologii pracy w grupie. Istotnym atutem modułu jest możliwość poznania specjalistycznej terminologii z Human Resource Management (HRM). Moduł HR Business Partner prowadzony jest w całości w języku angielskim.
Innovation-centered R&D
Available for full-time and part-time studies.
Innovation-centered R&D – it is a modern knowledge module of how innovative research and development centers operate in the country and abroad. Presents how most global small and large companies create centers in which the most talented employees create new technologies, new solutions, and new business models using innovative technologies, which currently includes robotics, industry 4.0, ICT, nano and biotechnologies. Students received the knowledge how R&D centers create new ideas by providing societies with new living standards.
Komunikacja marketingowa
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Studenci otrzymują nowoczesną wiedzę służącą rozwijaniu praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania komunikacją marketingową, budowania strategii komunikacyjnych firm i marek oraz wdrażania skutecznych programów komunikacji online i offline. Poza zdobywaniem wiedzy dotyczącej m.in. reklamy, public relations oraz komunikacji marketingowej w Internecie, kształcą umiejętności w zakresie opracowywania projektów badawczych i sporządzania programów działań komunikacyjnych organizacji.
Menedżer procesów
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Moduł obejmuje zagadnienia efektywności procesów biznesowych i ich doskonalenia. Porusza tematy odpowiedzialności za realizację i doskonalenie procesów biznesowych, metod monitorowania i oceny, również przy użyciu rozwiązań informatycznych. Studenci nabywają umiejętności koncepcyjnego i analitycznego myślenia, zapoznają się z aktualnymi metodami doskonalenia procesów oraz ich optymalizacji, uwzględniając potrzeby klientów oraz zmiany rynkowe. Przedmioty oferowane w module przygotowują do podjęcia pracy na stanowisku menedżera procesu. Zdobytą wiedzę Studenci mogą także wykorzystać prowadząc własną działalność gospodarczą lub pracując w firmach szkoleniowych, doradczych i certyfikujących.
Menedżer projektów
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Moduł obejmuje przedmioty ukierunkowane na przekazanie wiedzy z zarządzania projektami oraz rozwój umiejętności inicjowania, planowania, organizowania i kontroli projektów. Studenci poznają różnorodne metody i techniki zarządzania projektami, w tym nowoczesne narzędzia informatyczne. Moduł akredytowany jest przez International Project Management Association, a Studenci mają możliwość przystąpić do egzaminu IPMA-Student.ma menu kontekstowe.
Team Leader
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
W praktyce zarządzania współczesnymi organizacjami stale rośnie znaczenie sprawnego i efektywnego wykorzystania najcenniejszego zasobu firm, jakim są pracownicy. Skuteczna realizacja celów organizacji poprzez zarządzanie zasobami ludzkimi wymaga dostosowania podejmowanych działań do potrzeb oraz ambicji pracowników. Moduł doskonale odpowiada potrzebom Studentów, którzy w swojej przyszłości zawodowej zamierzają pełnić funkcje kierownicze na różnych szczeblach zarządzania, pracować jako specjaliści ds. HR lub prowadzić samodzielną działalność w obszarze doradztwa personalnego.
Zarządzanie procesami
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Moduł obejmuje aktualną tematykę związaną z zarządzaniem procesami biznesowymi. Odnosi się do zagadnień związanych z efektywnością procesów biznesowych i koniecznością ich doskonalenia we współczesnych organizacjach o różnym przedmiocie działania i wielkości. Umożliwia poznanie metod monitorowania i oceny realizacji procesów biznesowych, również przy użyciu narzędzi informatycznych. Studenci nabywają umiejętności koncepcyjnego i analitycznego myślenia, zapoznają się z aktualnymi metodami doskonalenia procesów oraz ich optymalizacji, uwzględniając potrzeby klientów oraz zmiany rynkowe. Przedmioty oferowane w module przygotowują do podjęcia pracy na stanowisku menedżera procesu. Zdobytą wiedzę Studenci mogą także wykorzystać będąc członkami zespołów doskonalącego, prowadząc własną działalność gospodarczą lub pracując w firmach szkoleniowych, doradczych i certyfikujących systemy zarządzania.
Zarządzanie sprzedażą
Moduł realizowany w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
W ramach modułu Student otrzymuje wiedzę pozwalającą na opracowanie strategii sprzedażowych, kierowanie procesem sprzedaży, nadzorowanie działu sprzedaży i efektywne stosowanie technik sprzedażowych.
Moduł przygotowuje do objęcia średnich i wyższych stanowisk menadżerskich w zakresie zarządzania sprzedażą lub działem sprzedaży; prowadzenia własnej działalności z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania sprzedaży, pełnienia roli doradczych oraz szkoleniowych w obszarze sprzedaży.Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i technik prezentacyjnych, wykładów konwersatoryjnych, dyskusji, warsztatów praktycznych, analizy przypadków, symulacji realnych zdarzeń i realizacji projektów pozwalających rozwijać umiejętności w zakresie zarządzania sprzedażą.
Zrównoważone zarządzanie
Moduł dotyczy zrównoważonego rozwoju organizacji i otoczenia biznesowego. Program przygotowuje liderów do rozwoju biznesu i budowania wartości firmy w oparciu o trzy filary zrównoważonego rozwoju: ekonomię, środowisko i społeczeństwo. Przedmioty realizowane w ramach modułu stanowią odpowiedź na zapotrzebowanie na innowacyjne, „zielone” rozwiązania, uwzględniające dynamikę zmieniającego się otoczenia oraz wpływ środowiskowy i społeczny na działalność organizacji.